Bedrogozva kivájta a saját szemét a 20 éves lány – egy templom előtt csonkította meg magát



- hirdetés -



Sokkolta a médiát egy dél-karolinai lány azzal, hogy drog hatása alatt brutális módon megvakította magát.
Kaylee Muthart februárban vált címlapsztorivá, amikor metamfetamin hatása alatt kivájta mindkét szemét. Esetének háttere csak most vált ismertté.

A lány kiváló tanuló volt a középiskolában, aztán szép lassan lemorozsolódott, rendszeresen ivott és marihuánát szívott. Miután elvesztette a munkáját és a barátját, Kaylee rászokott az ecstasy-ra és a metamfetaminra.

Mélyen vallásosnak tartotta magát és úgy érezte, hogy ezekkel a kemény drogokkal „közelebb kerülhet istenhez”.

Ehelyett azonban függővé vált, már nemcsak szívott, hanem szúrta is magát.

Anyja próbálta rávenni, hogy menjen rehabilitációra vagy pszichiátriai kezelésre. Felvette egy beszélgetésüket, amikor a lánya azt mondta, „nem akarok ezen a világon lenni”, és ezt arra akarta felhasználni, hogy bírósági úton elrendeljék Kaylee kényszergyógykezelését. A következő nap a lány újabb drogokat vett magának és azon az éjszakán minden eddiginél nagyobb adagot használt.

Miután beinjekciózott magának egy nagy dózis metamfetamint, hallucinálni kezdett, és az képzelte, hogy fel kell áldoznia a szemét azért, hogy megmentse a világot.

Így is tett. Teljesen belőve, miközben egy vasúti sín mellett elindult a templomuk felé, kivájta a szemét. Ekkor nem érzett fájdalmat a drog okozta kábulat miatt, de aztán több férfinak kellett lefogni őt, amíg a mentők megérkeztek és lecsillapították. Miután kórházba vitték és kezelték sérülését, átvitték Kaylee-t egy pszichiátriai intézetbe. Itt derült ki, hogy bipoláris zavarokban szenved.



- hirdetés -




loading...

Bár ritka az ilyen szörnyű öncsonkítás, mégis az elmúlt 50 évben több mint 50 hasonló esetről számoltak be az orvosi szaklapok.

Hogy mi lehet ezeknek a oka? Matthew Large, a sydney Új-Dél-Wales-i egyetem pszichiátria professzora szerint valamennyiüknek pszichotikus élményben volt részük, miközben elvesztették kapcsolatukat a valósságal. „Akik kivájják a szemüket hallucináció nyomán, azt hiszik, hogy a gonoszt látják maguk előtt és ilyenkor képtelenek ésszerűen gondolkodni. Olyanok is vannak, akik azt képzelik, hogy a szemük veszélyt jelent szeretteiknek” – mondta Large a Buzzfeednek.

A pszichózist okozhatja kezeletlen pszichiátriai zavar, mint a skizofrénia vagy a droghasználat. A metamfetamin-élvezők 40%-a él át ilyen tüneteket a drog hatása alatt.

Kaylee Muthart immár hazatért, és vakon is készül új életére. Szeretné folytatni tanulmányait, hogy megvalósuljon az álma és tengerbiológusként dolgozhasson.

Ha valaki a környezetedben krízishelyzetben van, hívd a 116-123-as ingyenes lelkielsősegély-számot! Ha te érzed úgy, hogy összecsaptak a fejed felett a hullámok, akkor is bátran hívd őket!

 

 

forrás

 


- hirdetés -


loading...


Szólj hozzá!